Elérkeztünk a Kult Krónika első
nagyobb Mérföldkövéhez, hiszen ezen beszámoló pontot tesz a fejezet végére.
Ugyanakkor, a történet ezzel nem zárul le teljes egészében, hiszen a karakterek
még csupán a felszínt kapargatják, s a Valóság oly’ távoli még… De ne rohanjunk
ennyire előre.
Május 6.
Az előző felvonás végén, a Kutyák
Szigetén Eden eszméletét vesztette, ismét – köszönhetően a különös medalionnak
–, s nagyon úgy festett, hogy jó darabig nem is fog magához térni. Mindenesetre
Charlie első útja az elalélt lánnyal Eden szüleihez vezetett, akik az örömittas
zokogás közepette nem győztek hálálkodni Eden megmentőjének. Ahogy a Serafok
sem maradtak hálátlanok; Harley ismét felkereste őt álmában, s újfent az antik
romok közé kalauzolta el a zenészt, ahol ígéretéhez híven megszabadította Charliet
a lidércnyomásoktól, s álmai őréül szegődött. Emellett, a köszönetnyilvánításon
túl egy újabb találkozóra invitálta őt és a díszes bagázst: egyfelől a beígért válaszok
miatt, másrészt pedig Eden váratlan kómába zuhanása aggasztotta…
Akárhogyan is, Charlie számára már emlékezete
óta nem köszöntött ilyen nyugodt álom, mint az éjszaka hátralévő részében. És
még csak drog vagy pia sem kellett hozzá.
"Mennyei" látkép - Carel Willink festménye |
Duff eközben (mivel lecsúszott
apja társaságához továbbra sem volt kedve) Mirandanal keresett éjjeli menedéket
– és lelki támaszt – ám egyvalakitől még a fiatal lány sem tudta megvédeni:
önmagától. Duffot egyre inkább bűvkörébe vonta a kártyapakli – különösen a
jósnőnél lezajlott szeánsz, a Szürke Öltönyös Férfivel való újbóli találkozás
óta. Az alak akkor azt mondta neki, hogy minden hordozónak saját magának kell
megfejtenie a pakli titkát, és Duff úgy érezte, erre még nagy szüksége lehet majd,
hiszen Charlie angyali haverjaival zajló játék tétje egyre emelkedik. Duff így
ismét kikereste a lapokat, amiken a fura, eltérő szemszínű, alakok rajzolódtak
ki. Ahogy a kártyába révedt, a vele szemközt felállított tükörben egy óriási,
idomtalan alak körvonalait vélte megpillantani, amint az fölébe tornyosul.
Persze, amint megperdült, nem látott mást, csak az üres szobát.
E látomás hatására nem bírt
egyhelyben megmaradni: céltalanul kóborolni kezdett a városban, hogy
lenyugodhasson. A nap végén, kimerülten huppant be az egyik metrószerelvénybe,
ahol egy pillanatra el is bóbiskolt. Arra eszmélt fel, hogy a metró fényei
pislákolnak, s egy pillanatra teljesen kihunynak, majd a neoncsövek halovány
derengésbe kezdenek. Ahogy Duff a félhomályban végignézett a szerelvény
utasain, döbbenten tapasztalta, hogy mind merev tartásba dermedtek, s az
arcukat szürke, foszladozó lepel takarja. Azonban mást is látott: egy
tagbaszakadt, rongyokba burkolt alakot (az arcát teljesen elfedték a szakadt,
tépett ruhadarabok és a fejébe húzott csuklya), aki korábban nem is volt jelen.
A rongyos figura meredten bámulta őt, miközben ruhái redőiből csótányok és
férgek bújtak elő, majd sötét, fémes karmaival a vagont karistolva megindult a
férfi irányába. Szerencsére Duff ekkor már kellőképp paranoid volt, ahhoz, hogy
a dobókései nélkül egy tapodtat, se mozduljon. Amint dulakodni kezdtek az egyik
pengét a robusztus alak karjába mélyesztette, aki egy laza karlendítéssel
riposztolt, de még ez a hanyag mozdulat is akkora erőt hordozott magában, hogy
Duff jó pár méterrel arrébb landolt a padlón.
Mire ismét összeszedte magát, a
metró hangos csikordulások közepette lefékezett, az ajtók kitárultak, a fények
felvillantak; ismét minden normális volt. Csupán a rongyos alak tűnt el, s vele
együtt a pengének is nyoma veszett.
Május 7.
Charlie
összecsődítette a bandát egy össznépi légyottra, a Seraf által megadott címre.
Mivel a dolog sürgős volt, a zenész és az akrobata fogadtak, hogy melyikük ér a
távoli helyszínre hamarabb, Charlie motorral, Duff a Temze partjáról,
tömegközlekedéssel. A fogadást Charlie doboz cigarettája bánta, Duff ugyanis
már a parkbéli gyerekeket szórakoztatta zsonglőrmutatványaival, mire Charlie berobogott.
A kérdéses helyszín egy evangélikus templom volt, ahol épp zenés-táncos
istentisztelet zajlott, méghozzá Logan vezetésével – aki, mint az kiderült, a
közösség lelkipásztora. Az angyal a trió számára egy meglehetősen szokatlan
istentiszteletet celebrált, ugyanis az aznapi prédikációt hip-hop stílusban és
öltözékben osztotta meg a közösséggel, annak nagy örömére. Harley is jelen
volt, ezúttal sokkal emberibb formában, mint korábban bármikor
![]() | |
Harley... |
![]() | |||||||||
...és Logan |
A mise végeztével a két angyali
teremtmény a hátsó kert egy apró könyvtárhelyiségbe invitálta a triót, ahol –
tea és némi keksz mellett – elkezdték összerakni a kirakós darabkáit.
A
nyilvánvaló dolgokkal kezdték: Duncan, Cassandra (mindkét kivitelben) és a
kotnyeles macska egy és ugyanaz a személy. Egy rebellis Liktor – ahogy a
Serafok nevezték –, aki elárulta a mestereit, az Arkhónokat; akik amolyan
hatalmasságok a kozmikus ranglétrán.
Mindenesetre Cassandra (jobb név
híján a csapat továbbra is így emlegette) meg akarta kaparintani Edent – hogy
mi okból az kérdéses –, aki tiszta, romlatlan lelkével még nagy dolgokra
hivatott ezen a Földön; ám a lányt a Serafok gondosan elrejtették, hogy
megóvhassák. Így Cassandra, a hajdanvolt Gabriel segedelmével, elrabolta
Logant, hogy kifaggassa és rálelhessen Edenre. Ekkortájt ismerkedett meg
Charlie Cassandraval, aki valami ok folytán különlegesnek találta a zenészt, s
ez az érdeklődés, akár egy éteri csatorna, lehetőséget adott Logannek, hogy
kapcsolatba léphessen Charlieval. Így furakodott be a világfi álmaiba, s kért
segítséget tőle.
Viszont továbbra is kétséges
volt, hogy a Parnasszus bölcsei miként kerültek a képbe, hogyan került Eden a
fogságukba… Nos, valószínű, hogy ez az egybeesés csak a véletlen műve, és Eden
első eltűnésének semmi köze a Liktor és a két Seraf közt húzódó ellentéthez.
Egyszerűen rosszkor volt rossz helyen.
Viszont a Liktor egy lépéssel
előttük járt: a Mindent-Látó-Szemmel ékített medaliont csellel a kis trióhoz
juttatta, s ezen keresztül figyelhette minden lépésüket. Sőt – miután Duff volt
olyan készséges és Eden orra elé tolta – a medálon keresztül elragadta Edent,
jobban mondva Eden lelkének egy részét. Így a lány, ha csak részben is, de most
is a Liktornál raboskodik, valahol az Álmok Birodalmában – a Londoni
Nagycirkusz álombéli megfelelőjében. A két Seraf, noha nagy ismerői az álmoknak,
ám egyikük sem mer Eden közelébe férkőzni – odaát túl feltűnőek, csak nehezen
volnának képesek leplezni valódi természetük.
Ezért újabb szívességért
folyamodnak: utolsó kérésük a triumvirátushoz, hogy lépjenek be az Álmok világába,
s menekítsék ki Edent. Cserébe oltalmat és tudást kínáltak fel – s ez utóbbi
leginkább Billy fantáziáját mozgatta meg, s rögvest újabb kérdést szegezett a
két Serafot.
Kik is azok a Gyászdulók, az
ezüstös alakok, akiktől rettegtek a Parnasszuson?
„A Fényben az alakok Árnyékot
vetnek…” – jött a válasz – „… de a Sötét lelkek vajon milyen kontrasztot
adnak?”
„Fényt…?!” – vágta rá Billy.
A Gyászdulók a bomlott elmék
lelkiismeretének manifesztációi – amiktől a Parnasszus lakói sikeresen meg is
szabadultak, hála az Eden véréből kinyert drognak. Eden megszabadításával a
trió ezt a beteges, kábszeres idillt zúzta szét a parnasszusiak utópisztikus
társadalmában.
Miután erre is fény derült, a kis
csapat végül is rábólintott az alkura, s megbeszélték, hogy a holnapi nap
folyamán átlépnek az Álomvilágba. Addig is, hogy a Liktor figyelmét valamelyest
eltereljék, s könnyebb dolguk legyen, hozzáláttak, hogy előkészítsenek egy
többfrontos támadást. Elképzelésük szerint ugyanis, ha a Liktor figyelmét ideát
képesek valamivel jó alaposan lekötni, akkor odaát, az Álmok Birodalmában nem
tudja a teljes figyelmét az eseményeknek szentelni, és így több esély lehet feltűnésmentesen
cselekedni. Billy már izzította is a telefonvonalakat, s állatvédelem címszóval
másnapra, egy zajos tüntetés keretében a Nagycirkusz elé rendelte a fél
Greenpeace-t. A Serafok pedig, a medalionon – mint éteri kapcsolaton –
keresztül igyekeznek majd minél több borsot törni a Liktor orra alá…
Aznap este Charlie álmaiban sem
pihenhetett, ugyanis Harley még egy utolsó mankót próbált adni a másnapi
utazáshoz. Egy ókori amfiteátrumot idéző színpadon mutatta meg neki, miként
formálhatja az álomvilág matériáját, s így anyagokat, tárgyakat alakíthat át,
formázhat újra. Így válhat egy rozsdás fémdarab halálos fegyverré a tapasztalt
álmodó kezében.
Billy sem hajthatta teljes
nyugalommal álomra a fejét: Lily már korábban is zaklatta őt – álmaiban bizarr,
erotikától fűtött víziókba csalta. A korábban néma nőszemély ezúttal is
igyekezett bűnre csábítani a szende Billy-t, aki azonban könnyűszerrel
hárította a felkérést, mondván: a házasság előtt tilos! Erre, mintegy válaszul,
a hatalmas, álombéli párnák beszippantották mindkettőjüket, s a vánkosok közül
kikeveredve – immáron esküvői ruhában – egy templomi oltár elé toppantak. Ám
Billy hajthatatlan volt – hiszen hűséget esküdött Rachelnek – így a rögtönzött
menyegző végül elmaradt.
Ugyanakkor Lily egy álombéli
sípot ajándékozott Billy-nek, amivel bármikor magához hívhatja, ha segítségre
szorul, vagy ha meggondolná magát…
Hármójuk közül minden bizonnyal
Duff éjszakája telt a legkellemesebben, ugyanis ismét Mirandanal töltötte az
estét, ám ezúttal egymás karjaiban kötöttek ki – amire Duff már időtlen idők
óta várt.
Május 8.
Elérkezett a nagy nap: a három
férfi immáron készen állt, hogy neki vágjon egy újabb őrült utazásnak. Míg
Logan egy különös – ám a korábbiakból már ismerős – szimbólumokkal tarkított
krétakör körül járt fel, s alá, addig Harley három fehér álarcot adott át
hőseinknek. E maszkok kötik őket az anyagi világhoz, segítségükkel térhetnek
majd vissza a valóságba, ha Edent sikerült megszabadítani, vagy, ha a helyzet
túl forróvá válna.
Amint Logan végzett a
szertartással, az idéző körrel szemben felállított tükör szétrepedt, s a hasadó
szilánkok mentén egy londoni utca látképe rajzolódott ki. Hőseink, átlépve az
így nyílt átjárón, kisebb- nagyobb változásokon estek át: Charlie természetesen
elegáns szépfiúként, kortalan sármőrként sétált tovább; Duff ujján egy jegygyűrű
jelent meg (szimbolizálva az igazán senkihez sem tartozó férfi vágyódását
valamiféle horgony, normális emberi kapcsolat után); míg Billy – aki a
legdrasztikusabb transzformáción esett át – úgy festett, akár a Mechanikus
Narancs keménykalapos bandatagjai.
Még mielőtt tovább indultak
volna, Charlie megosztotta társaival az előző este tanultakat: az álommatéria
formázásának tudományát.
London álombéli mása különös
keveréke volt a modern nagyvárosnak, a viktoriánus kor ködös sikátorainak, s
egy hatalmas rovarkolóniának. Rögtön az első utcasarkon egy ballonkabátos
örömlány fogadta őket, aki, széttárva a ruháját, felfedte pucér bájait és
légyottra invitálta az álomutazókat: szelvényezett testén tucatnyi ízelt láb
ficánkolt. Ám a járókelők és a fel-felbukkanó rendőrök sem voltak különbek,
sokuk viselt magán rovarszerű jellegzetességeket – rágók, osztott szemek,
izgága antennák.
A Cirkuszhoz érve pedig igazi
karneváli kavalkádba botlottak: a torz szörnyszülöttektől kezdve, a zsonglőrökön
át, vetkőző show-kig bezáróan mindenféle produkció látható volt. Feltűnt Indra
és Candra is – az indiai ikerpár ezúttal ismét egy helyen, ám két külön
emberként volt jelen. Érdekes volt, hogy az álombéli cirkuszi alakok
ismerősükként kezelték Duff-ot, így nem volt probléma a cirkusz területén
mozogniuk. A művészbejárón keresztül hatoltak be a Cirkusz belsejébe; odabent
Duff először Miranda szobájába látogatott el – titkon remélve, hogy itt találja
majd a lányt, de csak pár közös fotó tanúskodott arról, hogy Miranda álmaiban
itt járhatott. Duff így hagyott egy rózsát a lány asztalán, melyet az imént
formált meg akaraterejével.
A kis kitérőt követően az
emeletre siettek, Cassandra irodájához. A folyosókon világhíres festmények karikatúrái
sorakoztak: a képek főszereplőit azonban macskaszerű alakok váltották fel. Az
iroda ajtajának kulcslyukán bekandikálva végül szembetalálkoztak a Liktorral,
egy hófehér, cifra ruhákba öltözött, humanoid macskával, aki épp az egyik
kanapén hortyogott. Álmában füstpamacsokat lehelt ki, majd szívott be ismét, s
két levegővétel között, a gomolygó párában elnagyolt alakok rajzolódtak ki: hol
szárnyas angyalok, hol tüntető környezetvédők – a csapat ebből már sejtette,
hogy az ideát alvó Liktor odaát igen bosszús és gondterhelt lehet mostanság. Tanakodtak
egy sort, hogy megpróbálják-e elpusztítani, a helyzeti előnyüket kihasználva,
vagy inkább óvatosan kerüljék el a konfliktust a lénnyel? Rövid megbeszélés
után az utóbbi mellett döntöttek, mivel a Liktor hatalmáról még csak sejtelmük
sem volt.
Így hát, a szunyókáló alak
mellett elosonva, a szoba hátsó részén egy felvonóhoz érkeztek hőseink, amivel
a (rém)álom egy újabb szintjére jutottak. Egy hosszú folyosó tárul eléjük, a
végén egy rácsos ajtóval, ám, még mielőtt a Kalitkába beléphettek volna,
társaságuk akadt. A mennyezetről egy pók-macska hibrid ereszkedett alá egy
hosszú, ragacsos pókfonálon, akár egy ragadozó, aki zsákmányra les. A három
férfi, kihasználva az álmok nyújtotta lehetőségeket, éles pengéket és hatalmas,
fémes szilánkokat zúdított a lényre, ami végül, szabadesését egy méretes –
szintén álomból létrehívott – karón fejezte be. Szerencséjük volt, mert a
szörny kimúlt, mielőtt még egyáltalán elérhette volna őket.
A még rángatózó tetemet átlépve
végre bejutottak Eden börtönébe, ami valóban egy madárkalitkára hasonlított
leginkább, bár a rácsok mintázata pókhálóra emlékeztetett. Legnagyobb
meglepetésükre azonban Eden nem kívánt távozni, sőt, kifejezetten jól érezte magát
a Liktor társaságában. Kissé zavaros mondandójából leszűrhették, hogy Liktorra,
mint valami apafigurára tekint, s hogy úgy érzi, végre megtalálta benne az
igazi családját. A Liktor nem kényszeríti semmire, mellette az lehet majd, ami,
és aki akar – míg a Seraf-ok valójában nem vigyáznak rá, kihasználják –
zsinóron rángatják, hogy az általuk kijelölt ösvényen maradjon -, megfosztván
őt a sorsa feletti döntés lehetőségétől. Hőseink ezen a fordulaton újfent
eltanakodtak egy pillanatra, ám végül, válogatott trükkök és cselek révén,
kimenekítették: sikerült rávenniük, hogy vegye fel a három maszk közül az egyiket.
Így Eden – a maszkkal együtt – egy fehér villanás kíséretében tovatűnt.
Ezek után nem maradt más, mint kiosonni az
épületből, majd vissza ahhoz az utcához, ahol átlépték az álom és valóság
határát. Ott aztán, felhasználva a maradék két maszkot: Duff és Charlie visszatértek
a Serafok szobájába, Billy pedig – némi álombéli altatószerrel – újabb
hasadékot ütött a két világ között, s így sikerült neki is kikecmeregnie az
Álomvilágból…
Eden újra biztonságban volt a
Serafoknál, Hőseink tehát sikerrel jártak, bár még számos megválaszolatlan
kérdés maradt, amire talán majd a következő fejezetben kapunk válaszokat – emellett
valószínű, hogy egy befolyásos ellenséggel is gazdagodtak, a Liktor képében...
Búcsúzóul következzen
pár aranyköpés (Billyvel a főszerepben).
I. Rémálomból ébredve:
Billy: Zokogva bújok Rachel-hez,
es sírok. Mert egy igazi férfi tud sírni.
Mesélő: Rendben. Ma éjjel Rachel
lesz a nagy kifli.
II. Billy pszichológushoz
fordult, rémálmokról, kényszerképzetekről, hallucinációkról panaszkodott neki.
Doki: „Na, és mondja csak,
nincsen önnek valamilyen látásproblémája, látászavara?"
Billy: „Nincs” - mondja, majd
leteszi a nulla dioptriás szemüvegét.
III. Mesélői baki, avagy a freudi
elszólás:
Jacques, a komornyik, Billyhez
fordulva, a jósnő várószobájában:
„Milyen teát parancsol? -
végignéz Billy-n - Early Gay megfelel?”
IV. Techno-mágia:
Logan: „Ahhoz, hogy
visszatérjetek, szükségetek lesz egy tárgyra, valamilyen saját holmira,
ami ideköt benneteket.
Válasszatok valamit!”
Billy: „Mondjuk az I-phone
kettesem?”
Logan: „Hm, valami
klasszikusabbra gondoltam.”
Billy: „Akkor a régi I-phone-om?”
Végezetül pedig had ajánljak némi muzsikát, mely kiválóan elegyíti a cirkuszi hangulatot a könnyed borzongással: a Nox Arcana 2006-ban megjelent, Carnival of Lost Souls című albumáról van szó.
"Behold the Circus Diabolique, and let the
nightmare begin..."
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése